سایت شخصی صادق سلمانی

ولتست، یادگیری ماشین، پایتون، فرازآوری مصنوعی

سایت شخصی صادق سلمانی

ولتست، یادگیری ماشین، پایتون، فرازآوری مصنوعی

سایت شخصی صادق سلمانی

مطالبی که در این سایت نوشته می‌شود به منزله تخصص من در آن‌ها نمی‌باشد، بلکه صرفاً آغازی است در مسیری طولانی برای یادگیری بهتر و عمیق‌تر.

آخرین نظرات
  • ۱۶ خرداد ۹۸، ۰۰:۲۳ - محمد
    عالی
  • ۱۴ آذر ۹۷، ۱۸:۰۶ - خ
    عالی
  • ۸ آذر ۹۷، ۲۰:۰۷ - محمد علی
    احسنت

چه چیز را به چه کسی و چگونه ارائه دهیم؟

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۰۷ ب.ظ

یکی از مواردی که در دانشگاه ها خیلی ضعیفه و من هم خیلی احساس نیاز میکنم، نحوه ارائه مطلب هست. معمولاً روش تدریس به اینگونه هست که استاد یک پاورپوینتی را آماده می کند (در اصل مطالب را از رفرنس ها می چسباند در اسلایدهای پاورپوینت) و آن را برای چندین سال و بدون هیج گونه تغییری به خورد دانشجوها می دهد. آیا استاد نمیتونه این اسلایدها را یکی دو جلسه زودتر در اختیار دانشجوها قرار بده و یا حتی یک بار برای همیشه از کلاس درسش فیلم برداری کنه، و هر موقع که کلاس برگزار میشه به جای تکرار مکررات، به رفع اشکال، بررسی مثال های متنوع، تحلیل کیس های واقعی از میادین کشور خودمون، دعوت از یک مهندس در یک شرکت و خیلی کارای دیگه بپردازه؟ البته معدود استادانی هم هستند که به این روش عمل می کنند و من ارادت خاصی به اونها دارم.

نکته دیگه این هست که چه چیزی را باید ارائه دهیمآیا الآن مشکل کشور ما تزریق میکروب به داخل میادین هست؟ چرا مسائل مبتلا به را مطرح نمی کنیم؟ اگر من و شما نتونیم یک مشکلی را حل کنیم با یک فریبکار هیچ فرقی نداریم!

باید یاد بگیرم که مسأله روز را به فرد مناسب و با روش درست منتقل کنم وگرنه نتیجه عکسی خواهد داد و هیچ اثری هم نخواهد گذاشت. برای همین فکر میکنم که یکی از مهارت هایی که حتماً باید یاد بگیرم نحوه ارائه مطلب، اسلایدسازی و فن بیان هست. در حقیقت باید مطالعات پراکنده ای را برای اینکه حرف زدن و نوشتن و نحوه‌ی بیان حرف‌ها و ایده‌هام را به شکل مجاب کننده یاد بگیرم، داشته باشم.

یادگیری این ها نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی هست ولی این دلیل بر تنبلی من نمیشه. تمام مطالبی که اینجا می نویسم صرفا برای تذکر به خودم هستم و اینجا ثبت می کنم تا مدام به خودم یادآوری کنم تا هرگز در آینده من هم به این رفتارها دچار نشوم و اولین قدم ها را خودم بردارم.
پ.ن: یکی از بهترین سایت ها برای تمرین فن بیان و سخنرانی سایت محمدپیام بهرام پور می باشد.

نظرات  (۲)

۲۱ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۴۸ سامان صالحی
بی نظیر بود ممنون
درود بر شما 
پاسخ:
سلامت باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی