سایت شخصی صادق سلمانی

ولتست، یادگیری ماشین، پایتون، فرازآوری مصنوعی

سایت شخصی صادق سلمانی

ولتست، یادگیری ماشین، پایتون، فرازآوری مصنوعی

سایت شخصی صادق سلمانی

مطالبی که در این سایت نوشته می‌شود به منزله تخصص من در آن‌ها نمی‌باشد، بلکه صرفاً آغازی است در مسیری طولانی برای یادگیری بهتر و عمیق‌تر.

آخرین نظرات
  • ۱۶ خرداد ۹۸، ۰۰:۲۳ - محمد
    عالی
  • ۱۴ آذر ۹۷، ۱۸:۰۶ - خ
    عالی
  • ۸ آذر ۹۷، ۲۰:۰۷ - محمد علی
    احسنت

خرده گام برای یادگیری زبان انگلیسی

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴ ب.ظ


چند ماه پیش یکی از بهترین دوستانم (از ترم اول لیسانس تا حالا با هم هستیم) خودش رو آماده کرد تا در آزمون تافل شرکت کنه. در ابتدای کار، تلگرام رو حذف کرد و من را بالاجبار به محیط اسکایپ شیفت داد. تمام چت ها و ارتباطمون در همون اسکایپ صورت می گرفت. از همون اول قرار گذاشتیم که به زبان انگلیسی چت کنیم. هیچی بلد نبودیم ولی خودمون رو ملزم کردیم که فقط انگلیسی چت کنیم، قانونمون این شده بود و جز در موارد خیلی خیلی اندک از قانونمون سرپیچی نکردیم. بعضی وقت ها جملات اشتباه و افتضاحی به کار می بردیم و حتی خیلی از مواقع که لغتی رو بلد نبودیم، جایگزین فارسی اون رو می نوشتیم ولی نهایت تلاشمون رو میکردیم که جملات به انگلیسی باشند. این کار برای چند ماه ادامه داشت. اگر محیط اسکایپ من رو ببینید، متوجه میشید که تمام چت ها انگلیسی هستند. یک مقدار که جلوتر رفتیم این کار برای هر جفتمون راحت تر شد. دیگه عادت کرده بودیم و به صورت ناخودآگاه فارسی نمی نوشتیم. هم لذت بخش بود و هم یادگیری زیادی داشتیم. برخی مواقع جملاتم را تصحیح می کرد و من هم یک چیزهایی را یاد می گرفتم ولی این تصحیح جملات زیاد از حد نبود تا یک موقع دچار زدگی نشویم. من به شخصه هنوز کار خاصی را برای تافل انجام نداده ام ولی خب از این خرده گام ها زیاد برداشته ام و در حقیقت در مسیر قرار گرفته ام.

دیشب نتایج تافل رو زدن. خیلی خیلی خوشحال بودم. چون میدونستم که از چه سطح زبانی شروع کرد و تونست در این مدت به سطح بسیار قابل قبولی برسه. منتظرم تا دکتر هاشمی پایان نامه من رو بخونند و من برم تهران و یک شیرینی اساسی از دوستم بگیرم:)

پی نوشت: فایل زیر را هم دانلود و مطالعه کنید. نکات مفیدی داخلش هست.


تجربیات محمدرضا شعبانعلی در مورد یادگیری زبان انگلیسی

۹۵/۰۶/۳۱
صادق سلمانی

تافل

زبان انگلیسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی